کراتینه مو
کراتینه مو چیست؟
دسامبر 8, 2022
ریباندینگ مو
مزایای انجام ریباندینگ مو
آوریل 15, 2023
نمایش همه

پروتئین تراپی مو چیست و چگونه انجام میشود؟

پروتئین تراپی مو

پروتئین تراپی مو چیست و چگونه انجام میشود؟

پروتئین تراپی مو، ریباندینگ: بدیهی است که پروتئین بخش بسیار مهمی از رژیم غذایی ما را تشکیل می دهد و میزان آن بر سلامت موهای شما نیز بسیار تاثیر گذار است و از استفاده منظم از درمان‌های پروتئینی برای موهای خود یا به اصطلاح پروتئین تراپی مو باعث افزایش سلامت مو و درخشندگی بیشتر آنها خواهد شد به همین جهت در این مقاله به بررسی پروتئین تراپی مو چیست و چگونه انجام میشود؟ خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: فواید پروتئین تراپی مو

پروتئین تراپی مو چیست و چگونه انجام میشود؟

پروتئین تراپی مو، یک روش درمان به کمک پروتئینی برای موهای شما است که پروسه درمان در ابتدا به کمک افزودن پروتئین‌هایی که هیدرولیز شده به فولیکول مو های شما موجب قوی تر کردن لایه کوتیکول، الاستیک‌ تر و محکم ‌تر کردن آن‌ها می‌شود. در طی انجام این روش درمان، موهای شما چندین ماده مغذی را دریافت می‌کنند که هر کدام نقش خاصی در سلامت آن‌ها دارند. اما نکته ای باید بدانید این است که این روش درمان باعث تقویت و افزایش سلامت ریشه و ساقه موهای شما و مانع از شکسته شدن آنها می شود در موهای رنگ شده، ماندگاری رنگ را بسیار افزایش می دهد.

پروتئین تراپی مو چگونه انجام می شود؟

بطور کلی دو روش برای انجام درمان پروتئینی وجود دارد که شامل درمان خانگی و درمان کلینیکی می باشد که در این خصوص باید بدانید انجام صحیح پروتئین تراپی، نیازمند انجام تحت نظر متخصصین مرکز پروتئین تراپی مو و صافی مو لیلاشمسایی می باشد تا بتواند با توجه به ساختار و جنس مو خود، بهترین نتیجه از درمان را کسب کنید و در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت. در خصوص درمان کلینیکی نیز باید بدانید که این متد درمان، عمیق تر و پیچیده تر است و به کمک مواد شیمیایی انجام می گیرد.

پروتئین تراپی مو چیست

پروتئین تراپی مو چیست و چگونه انجام میشود؟

انجام پروتئین تراپی در منزل

بطور کلی، بیش از ۹۵ درصد از مو از نوع خاصی پروتئین به نام کراتین ساخته شده.

کراتین، ساختار ساقه های مو را می‌سازد و باعث افزایش استحکام آنها می باشد. به همین جهت از دیگر درمان های موثر بر مو می توانیم به کراتینه اشاره نماییم که در مقاله کراتینه مو چیست؟ به بررسی کامل آن پرداختیم و پیشنهاد می کنیم تا حتما این مقاله را مطالعه بفرمایید. اما زمانی که موهای شما در معرض گرما و یا سرمای بیش از حد، باد، گرد و غبار و مواد شیمیایی قرار می‌گیرد، پروتئین آن‌ تجزیه می‌شود و بدیهی است که با گذشت زمان، بر اثر کاهش چشم گیر پروتئین، قدرت و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و شکننده می‌شود.

در این زمان است که موثر ترین روش درمان، پروتئین تراپی مو می باشد. در ادامه به بررسی برخی از درمان های خانگی خواهیم پرداخت.

روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از ویتامین E می باشد و مصرف آن باعث تقویت رشد موهای شما خواهد شد از سوی دیگر، مرطوب کنندگی آن باعث می شود تا از خشک شدن موهای شما جلوگیری شود. از دیگر خواص این روغن می توانیم به اسیدهای چرب آن اشاره نماییم که به سادگی جذب موهای شما می شود و از آنجایی که این چربی ها طبیعی است نه تنها صدمه ای به موهای شما وارد نمی کند بلکه، باعث تقویت موهای شما نیز خواهد شد.

همچنین توجه داشته باشید که روغن نارگیل در درمان، موخوره نیز بسیار مفید است و به دلیل اثر ضد میکروبی خود، در درمان شوره سر، باز کردن منافذ و رشد موهای شما بسیار موثر است. بهترین روش استفاده از روغن نارگیل آن است که قبل از استفاده از شامپو، موهایتان را به آن آغشته کنید و 10 دقیقه ماساژ دهید و همچنین می تواند موهای خود را شانه کنید تا هنگام استفاده از آن پوست سر و تارهای مو بطور یکنواخت تقویت شوند.

همچنین توجه داشته باشید که روغن نارگیل بسیار سنگین است، بنابراین از مقدار مناسب برای بافت موهای خود استفاده کنید.

ماسک شیر و عسل

مخلوط شیر و عسل، از بهترین گزینه ها برای موهای ظریف است. عسل از بهترین مواد پروتئین تراپی است و از آنجایی که در ساختار خود کراتین دارد، از شکننده بودن موهای شما جلوگیری می‌کند و از سوی دیگر بازسازی سلولی را برای پوست سر به همراه خواهد داشت.

ترکیب شیر با پروتئین، ویتامین های B12، آهن و اسید آمینه می تواند باعث نرمی و تقویت ساختار موهای شما می شود.

بهترین روش استفاده از ماسک شیر و عسل آن است که شیر و یک قاشق غذاخوری عسل را ترکیب کرده و در یک بطری مخلوط کنید و به آرامی به موهای خود اسپری نمایید و برای چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

ماسک آووکادو و روغن زیتون

دوشاخگی انتهای موها به دلیل ضعیف شدن، کوتیکول مو است عمده دلیل آن، صدمات وارده بر اثر گرمای سشوار و یا اتو موی، نور خورشید و یا مواد شیمیایی می باشد که ماسک آووکادو و روغن زیتون می تواند به این نوع مو، کمک بسیاری کند. روغن زیتون، نیز باعث می شود تا موهای آسیب دیده شما، درخشندگی و براقیت بخصوصی بگیرند.

ماسک زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ، سرشار از ویتامین A,E و بیوتین می باشد که باعث می شود تا موهای شما در برابر آسیب مقاوم تر باشند. اما باید توجه داشته باشد، بخش موثر تخم مرغ در این ماسک، زرده می باشد به همین جهت در ابتدا زرده تخم مرغ را جدا کنید و در حالی که موهایتان تمیز و خشک است، شروع به زدن زرده تخم مرغ به موهای خود کنید و در نهایت بگذارید یک ساعت روی پوست بماند سپس با آب سرد بشویید.

پروتئین تراپی مو چیست

پروتئین تراپی مو چیست

چه زمانی نیاز به پروتئین تراپی دارید؟

دانستن بهترین زمان پروتئین تراپی، نیاز به دریافت مشاوره از متخصصین کلینیک صافی مو لیلاشمسایی دارد اما علائم خاصی وجود دارند که به شما نشان می‌دهد موهایتان به این درمان نیازمند است که در ادامه به بررسی برخی از متداول ترین آنها خواهیم پرداخت:

شکننده شدن موها

کاهش قدرت ارتجاعی موها

چرب و چسبناک شدن موها

دنده دنده یا به نوعی متخلخل شدن موها

خشکی دائم موها، ضمن استفاده از نرم کننده های مختلف

فواید پروتئین تراپی مو

لایه‌های مرده سلول‌های مو از بین خواهند رفت و آن‌ها را مرطوب می‌کند

نرم شدن، براق شدن و حجیم شدن موها از دیگر مزایای پروتئین تراپی ضمن افزایش سلامت موها است

افزایش خاصیت ارتجایی موها

به موها در برابر اشعه‌ها و یا مواد شیمیایی مضر مانند رنگ مو دوام می‌بخشد و آن‌ها را پرپشت می‌کند

تقویت ریشه موها

حتما مطالعه کنید: فواید پروتئین تراپی مو

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی پروتئین تراپی مو چیست و چگونه انجام میشود؟ پرداختیم و برخی از مهمترین ماسک های خانگی و فواید انجام پروتئین تراپی مو را بررسی کردیم و باید توجه داشته باشید پروتئین تراپی مو از مهمترین خدمات ارائه شده در کلینیک پروتئین تراپی مو و صافی مو لیلاشمسایی به عنوان بهترین کلینیک پروتئین تراپی مو تهران می باشد که جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *