تفاوت کراتینه و پروتئین تراپی
تفاوت کراتینه مو و پروتئین تراپی چیست؟
ژوئن 11, 2023
پروتئین تراپی مو
آیا پروتئین تراپی مو می‌تواند موها را صاف کند؟
ژوئن 24, 2023
نمایش همه

تفاوت کراتین موی صافی با کراتین موی احیا

کراتینه مو

تفاوت کراتین موی صافی با کراتین موی احیا

کراتیه مو، مرکز کراتینه مو: موها یکی از ویژگی‌های ظاهری مهم در افراد است و آن‌ها می‌توانند تأثیر زیادی بر روی ظاهر و اعتماد به نفس فرد داشته باشند. به همین دلیل، تکنیک‌های مختلفی برای بهبود و مراقبت از موها وجود دارد. یکی از روش‌های محبوب و گسترده استفاده شده در این زمینه، کراتینه مو است. در این مقاله، تفاوت کراتین موی صافی و کراتین موی احیا بررسی می‌شود. هدف اصلی این مقاله، آشنایی شما با این دو فرآیند و تفاوت‌های آن‌ها است.

کراتین موی صافی

کراتین موی صافی یک فرآیند شیمیایی است که به منظور اصلاح و صافی کردن ساختار موها استفاده می‌شود. در این فرآیند، موها با استفاده از محصولات شیمیایی مشابه فرمالدهید، ضخیم می‌شوند. این مواد شیمیایی بازیافت ساختار مو را از طریق شکستن پل های دی‌سولفید بین زنجیره‌های کراتین، انجام می‌دهند. در نتیجه، موها صاف، نرم و درخشان می‌شوند.

حتما مطالعه کنید: کراتینه مو چیست؟

کراتین موی احیا

کراتین موی احیا یک فرآیند است که موهای آسیب دیده را تغذیه و تقویت می‌کند. در این فرآیند، موها با استفاده از محصولات حاوی کراتین و عوامل تغذیه‌ای مانند ویتامین‌ها و روغن‌های طبیعی، تغذیه می‌شوند. کراتین به عنوان یک پروتئین اصلی ساختار موها عمل کرده و ساختار آن را تقویت می‌کند. این فرآیند باعث بازسازی و ترمیم موها می‌شود و آن‌ها را سالم، ضخیم و با درخشندگی طبیعی بازمی‌گرداند.

تفاوت کراتین موی صافی با کراتین موی احیا

هدف اصلی کراتین موی صافی، صافی کردن موها و کاهش حجم آن‌ها است. در حالی که هدف اصلی کراتین موی احیا، تقویت و بازسازی موهای آسیب دیده است.

در کراتین موی صافی، محصولات شیمیایی مشابه فرمالدهید استفاده می‌شوند. در حالی که در کراتین موی احیا، کراتین و عوامل تغذیه‌ای مانند ویتامین‌ها و روغن‌های طبیعی استفاده می‌شوند.

کراتین موی صافی به دلیل استفاده از محصولات شیمیایی، موها را صاف و نرم می‌کند. از طرفی، کراتین موی احیا با تأمین تغذیه و تقویت ساختار موها، آن‌ها را سالم و ضخیم می‌کند.

عملکرد کراتین موی صافی معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه است. در مقابل، کراتین موی احیا معمولاً بین ۱ تا ۳ ماه ادامه می‌یابد.

در صورت انجام کراتین موی صافی، باید از شامپوها و محصولات حاوی سولفات و پارابن‌ها خودداری شود تا اثر فرآیند کاهش پیدا نکند. در حالی که پس از انجام کراتین موی احیا، به موها نیازمند تغذیه و مراقبت مناسب با محصولات حاوی کراتین و عوامل تغذیه‌ای می‌باشند.

مزایا انجام کراتین موی صافی

کاهش حجم موها و صافی کردن آن‌ها

کاهش فریز و پُرز موها

ایجاد لطافت و نرمی در موها

افزایش درخشندگی موها

کاهش زمان صف‌کشی و مدل‌دهی به موها

تفاوت کراتین موی صافی با کراتین موی احیا

تفاوت کراتین موی صافی با کراتین موی احیا

مزایا انجام کراتین موی احیا

تغذیه و تقویت ساختار موها

بازسازی موهای آسیب دیده و تقویت آن‌ها

افزایش ضخامت و حجم موها

ایجاد درخشندگی و نرمی طبیعی در موها

کاهش شکنندگی و شکنش موها

در این مقاله به بررسی تفاوت کراتین موی صافی با کراتین موی احیا پرداختیم و برخی از مهمترین مزایای انجام آنها را بررسی کردیم، اما باید توجه داشته باشید که در هر دو روش، انتخاب محصولات با کیفیت و متناسب با نوع مو و وضعیت آن بسیار مهم است به همین جهت تنها رویکرد مناسب آن انجام خدمات کراتینه مو در مرکز صافی مو لیلاشمسایی می باشد. پس از انجام هرکدام از این روش‌ها، رعایت نکات مراقبتی پس از فرآیند و استفاده از محصولات مناسب بسیار ضروری است.

سخن پایانی

کراتین موی صافی و کراتین موی احیا دو روش متفاوت برای بهبود و مراقبت از موها هستند. هرکدام از این روش‌ها دارای مزایا و معایب خود هستند و بسته به نیازها و تمایلات شما، می‌توانید انتخاب کنید. به هر حال، قبل از اقدام به هرکدام از این روش‌ها، بهتر است با متخصص مو مشورت کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. به همین جهت مشاورین ما در مرکز صافی مو لیلاشمسایی آماده ارائه خدمات مشاوره ای ریباندینگ، پروتئین تراپی مو، صافی و احیاء مو و کراتینه مو می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *