ریباندینگ
نحوه درمان موهای آسیب دیده
ژانویه 1, 2022
نمایش همه

ریباندینگ مو چیست چه نتیجه ای دارد؟

ریباندینگ

ریباندینگ مو چیست

ریباندینگ، کلینیک صافی مو لیلا شمسایی: ریباندینگ مو یک فرآیند شیمیایی است که بافت طبیعی موهای شما را تغییر می دهد و حالتی صاف و صاف ایجاد می کند. به آن صافی ژاپنی نیز می گویند و در این مقاله قصد داریم به بررسی ریباندینگ مو چیست چه نتیجه ای دارد؟ بپردازیم.

ریباندینگ مو معمولا توسط یک متخصص زیبایی دارای مجوز در کلینیک صافی مو انجام می شود. فرآیند چند مرحله ای پیوندهای طبیعی موجود در فولیکول مو را می شکند، سپس این پیوندها را به شکلی متفاوت بازسازی می کند. این حالت ظاهر موهای شما را تغییر می دهد. هزینه ریباندینگ بستگی به این دارد که کدام سالن را برای رفتن انتخاب می کنید، اینکه آیا مواد غیر سمی را انتخاب می کنید (که اغلب گران تر هستند) و اینکه موهای شما چقدر بلند و به خوبی نگهداری شده است.

حتما مطالعه کنید: ریباندینگ

ریباندینگ مو چیست چه نتیجه ای دارد؟

ریباندینگ مو راهی برای صاف کردن موها با استفاده از مواد شیمیایی قوی است و این فرآیند چندین ساعت طول می کشد. اساساً، آب پیوندهای هیدروژنی مولکول های کراتین موهای شما را می شکند. سپس یک ماده شیمیایی که معمولاً فرمالدئید است، طرح جدید ساختار موی شما را به صورت مستقیم به هم متصل می کند و نتیجه آن مویی است که حتی صاف تر از موهای صاف طبیعی به نظر می رسد.

ریباندینگ

ریباندینگ

مراحل انجام ریباندینگ

ابتدا، موهای شما شسته شده و با جریان هوا خشک می شوند که بافت طبیعی موهای شما را بدست آورند. این کار کثیفی و چربی را از بین می برد و همچنین به آرایشگر شما بینشی در مورد بافت طبیعی موهای شما می دهد. در مرحله بعد، موهای شما را برش می دهد، دقیقاً مانند سشوار کشیدن یا رنگ مو و سپس هر تار موی شما با کرمی به نام “آرام بخش” پوشانده می شود.

آرام بخش به مدت 30 دقیقه یا بیشتر روی موهای شما باقی می ماند. از آنجایی که شل کننده در سطح سلولی کوتیکول موهای شما را می شکند، مرحله شل کننده باید به دقت کنترل شود تا پوست سر و موهای شما آسیب نبیند. سپس موهای شما را با استفاده از یک ابزار بخار مخصوص مو بخار می کند. موهای شما در پایان این مرحله بسیار صاف خواهد بود، اما هنوز تمام نشده است. در مرحله بعد، آرایشگر شما دوباره موهای شما را آبکشی کرده و با سشوار خشک می کند تا برای قسمت بعدی فرآیند آماده شود.
لوسیون کراتین روی موهای شما اعمال می شود. این لوسیون کراتینه به منظور کمک به سفت شدن پیوندهای جدید موهای شما است. سپس یک خنثی کننده روی موهای شما قرار می گیرد تا این پیوندهای تازه تشکیل شده را تثبیت کند. حدود 30 دقیقه با کراتینه و خنثی کننده روی موهایتان می نشینید.

موهای شما برای آخرین بار آبکشی می شود تا کراتین و خنثی کننده پاک شود. سپس موهای شما را با حالت تمام شده سشوار خشک می کند. توجه داشته باشید که ریباندینگ مو دائمی است. اگر ظاهر آن را دوست دارید، مجبور نخواهید بود این روند را تکرار کنید تا زمانی که موهای شما یک یا دو اینچ رشد جدید در ریشه داشته باشد.

مواد ریباندینگ

ریباندینگ مو معمولاً از فرمالدئید یا آلدئید استفاده می کند تا پیوندهای مو را از هم جدا کند. برخی از فرمول ها ادعا می کنند که فاقد فرمالدئید هستند، اما تقریباً هر فرمول شل کننده گازهای قدرتمندی را آزاد می کند که از نظر شیمیایی شبیه فرمالدئید هستند. متیلن گلیکول و متانال مواد شیمیایی هستند که به این شکل عمل می کنند.

عوارض ریباندینگ

عوارض ریباندینگ

عوارض ریباندینگ

استفاده از این مواد شیمیایی قدرتمند بر روی موهای شما می تواند منجر به عوارض جانبی شود. شکستگی، آسیب، و خشکی مو از عوارض جانبی رایج ریباندینگ مو هستند. به همین جهت ضروری است پروسه ریباندینگ، در کلینیک صافی مو و ریباندینگ لیلاشمسایی، تحت نظر مجرب ترین متخصصین انجام بگیرد تا کوچکترین صدمه ای بر موهای شما وارد نشود و موهایی صاف و ابریشمی داشته باشید.

تفاوت ریباندینگ و صافی و احیاء مو

در این مقاله به بررسی و توضیح ریباندینگ مو چیست پرداختیم اما باید بدانید که ریباندینگ مشابه اما با سایر فرآیندهای صاف کردن مو، مانند پروتئین تراپی مو و صافی و احیاء مو متفاوت است. هدف فرآیندهای صاف کردن مو، صاف کردن کوتیکول مو، کاهش وز شدن و افزایش نرمی آن است.  اما ریباندینگ مو در واقع پیوندهای هیدروژنی موجود در موهای شما را قبل از اینکه دوباره با هم ترکیب کند، از هم می‌شکند. ریباندینگ مو بیش از هر فرآیند دیگری موهای شما را صاف و ابریشمی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *