ریباندینگ
ریباندینگ مو چیست چه نتیجه ای دارد؟
دسامبر 30, 2021
ریباندینگ
نحوه مراقبت از موهای وز و فر
ژانویه 11, 2022
نمایش همه

نحوه درمان موهای آسیب دیده

ریباندینگ

نحوه درمان موهای آسیب دیده

ریباندینگ، کلینیک صافی مو لیلاشمسایی: موها از مهمترین و زیباترین عناصر زیبایی شما هستند که ممکن است به دلایل مختلفی آسیب ببینند و روش های مختلفی همچون ریباندینگ، پروتئین تراپی مو و صافی و احیاء مو برای آن وجود دارد که در این مقاله به بررسی نحوه درمان موهای آسیب دیده خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ریباندینگ

نحوه درمان موهای آسیب دیده

آسیب مو چیزی فراتر از دو شاخه شدن موهاست. موهای بسیار آسیب دیده باعث ایجاد ترک در لایه بیرونی (کوتیکول) می شوند. هنگامی که کوتیکول بلند می شود (باز می شود)، موهای شما در معرض آسیب بیشتر و شکستن قرار می گیرند. همچنین ممکن است کسل کننده یا وز به نظر برسد و مدیریت آن دشوار باشد.

بنابراین آیا واقعاً می توانید از موهای خشک و شکننده به موهای صاف و براق برسید؟ پاسخ همیشه بریده و خشک نیست. در بیشتر موارد، آسیب مو دائمی است زیرا مو در واقع مجموعه ای از سلول های مرده است که آنها را غیر قابل ترمیم می کند. تنها درمان واقعی زمان، یک جفت قیچی و انجام اقداماتی برای جلوگیری از آسیب های جدید است. اما ناامید نشوید، با مراقبت مناسب از مو و چند درمان هدفمند، می توانید به ترمیم کوتیکول خارجی کمک کرده و ظاهر و احساس موهای خود را بهبود بخشید که از موثرترین روش های درمان می توانیم به ریباندینگ اشاره نماییم.

گاهی اوقات خیلی واضح است که چرا موهای شما آسیب دیده است، استفاده نادرست از رنگ و دکلره می توانند تأثیر مخربی بر سلامت موهای شما داشته باشد. در ادامه مقاله به شما آموزش خواهیم داد تا چگونه از بروز آسیب های بیشتر به مو جلوگیری کنید تا بعد از آن اقدام به صافی و احیاء موهای خود نماید.

حتما مطالعه کنید: احیاء مو
نحوه درمان موهای آسیب دیده

نحوه درمان موهای آسیب دیده

عوارض رنگ مو

رنگ کردن موهایتان در خانه می‌تواند عواقبی داشته باشد که بیشتر از رنگ آن دوام می‌آورد. رنگ‌های شیمیایی می‌توانند رطوبت طبیعی موهای شما را از بین ببرند و به سرعت موهای صاف را در برابر لمس خشک کنند. ممکن است مجبور شده باشید قبل از استفاده از رنگ، موهای خود را دکلره کنید که عوارض بسیار مخربی بر سلامت مصرف کننده دارد.

نحوه کاهش عوارض رنگ مو

متخصصین توصیه می کنند رنگی را با سه درجه رنگ اختلاف از رنگ طبیعی موهای خود انتخاب کنید و برای کاهش آسیب، رنگ های تیره تر را انتخاب کنید تا روشن تر چرا که نگهداری رنگ‌های غیرطبیعی دشوارتر است و باید مرتباً لمس شوند.

کاهش تعداد دفعات رنگ مو

افزایش زمان بین رنگ کردن موها می تواند به کاهش آسیب ها کمک بسیاری کند. به همین منظور بهتر است در صورت امکان، موهای خود را در بازه 8 الی 10 هفته ای رنگ نمایید. برای اینکه این امر امکان پذیرتر شود به موارد زیر توجه نمایید:

موهای خود را کمتر بشویید

فقط از شامپوهای فرموله شده برای موهای رنگ شده استفاده کنید

شامپو و نرم کننده را با آب خنک بشویید. آب داغ می‌تواند باعث باز شدن یا بلند شدن کوتیکول مو شود

ریباندینگ

نحوه درمان موهای آسیب دیده

نحوه درمان موهای آسیب دیده

از روغن زیتون استفاده کنید. این روغن در مراقبت از مو بسیار محبوب است. روغن ها منبع معتبری برای کمک به آبرسانی مجدد مو و صاف کردن کوتیکول نشان داده شده اند. روغن زیتون، به ویژه به نرم شدن مو کمک می کند و رطوبت بسیار مورد نیاز را تامین می کند. همچنین کار با آن آسان و نسبتاً ارزان است. توجه داشته باشید استفاده از روغن زیتون باید چند روز بعد از رنگ مو باشد.

از شامپو و نرم کننده مناسب رنگ استفاده کنید. این محصولات با PH مناسب برای جلوگیری از تورم ساقه مو و اجازه نشت رنگ به بیرون فرموله شده اند. رنگ شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت و موهای شما بهتر به نظر می رسند.

عوارض استفاده از دکلره

تغییر رنگ موهای تیره به موهای روشن نیاز به دکلره دارد که عوارض استفاده از آن برای همه مشخص است.
از دکلره برای از بین بردن رنگ طبیعی موهای شما استفاده می شود. برای انجام این کار، موهای شما را متورم می کند و به قسمت داخلی ریشه می رسد. این فرآیند می تواند موهای شما را خشک، متخلخل، شکننده و شکننده کند. تغییرات دائمی در ساختار موی شما نیز می تواند باعث کاهش استحکام و ارتجاعی شدن آن شود.

ریباندینگ

نحوه درمان موهای آسیب دیده

نحوه کاهش عوارض دکلره

هیچ راهی برای کاهش عوارض دکلره وجود ندارد. دکلره همیشه تا حدودی به موهای شما آسیب می رساند به همین جهت هرچه کمتر این کار را انجام دهید، بهتر است. قبل از دکلره کردن، به مرطوب کردن موهای خود توجه بیشتری داشته باشید و از فعالیت های آسیب رسان دیگر مانند حالت دادن با گرما برای چند هفته خودداری کنید.

حتما از محافظ آفتاب استفاده کنید، اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند به موهای شما آسیب برساند. موهای سفید شده به ویژه در معرض آسیب اشعه ماوراء بنفش هستند، سعی کنید برای محافظت از مو و پوست سر از کلاه لبه پهن یا پوشش مو استفاده کنید. همچنین می توانید از اسپری موی محافظت کننده در برابر اشعه ماوراء بنفش برای محافظت از موهایی که بیرون زده اند استفاده کنید.

در این مقاله به بررسی نحوه درمان موهای آسیب دیده و مراقبت های در برابر رنگ مو و دکلره پرداختیم و به روش های درمان موهای آسیب دیده پرداختیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که انتخاب روش مناسب درمان موها نیاز به دریافت خدمات مشاوره ای دارد و بهتر است قبل از انجام هرگونه برنامه درمانی همچون ریباندینگ مو، اقدام به دریافت مشاوره آنلاین از متخصصین کلینیک صافی مو لیلاشمسایی بنمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *