پروتئین تراپی مو
آیا پروتئین تراپی مو می‌تواند موها را صاف کند؟
ژوئن 24, 2023
نحوه درمان موهای آسیب دیده
نحوه درمان موهای آسیب دیده
آگوست 6, 2023
نمایش همه

همه چیز درباره کراتینه مو

کراتینه مو، مرکز کراتینه مو: درمان کراتینه مو فرآیندی است که به صاف و صاف کردن موهای وز یا آسیب دیده کمک می کند. کراتین پروتئینی است که بدن به طور طبیعی آن را تولید می کند. این به ساختار و استحکام به مو، پوست و ناخن کمک می کند و در این مقاله به بررسی همه چیز درباره کراتینه مو خواهیم پرداخت. الیاف مو از سه ناحیه اصلی تشکیل شده است:

مدولا: این قسمت در هسته فیبر مو قرار دارد و فقط در موهای بزرگتر یا ضخیم تر دیده می شود.

کورتکس: این جزء اصلی مو است. حاوی پروتئین است و پشتیبانی مکانیکی را فراهم می کند.

کوتیکول: این لایه بیرونی محافظ نازک از سلول های کراتینه شده تشکیل شده است که مانند فلس روی هم قرار دارند.

همه چیز درباره کراتینه مو

در داخل قشر مو، کراتین با کمک پیوندهای شیمیایی مانند پیوند یونی، پیوند دی سولفیدی و پیوند هیدروژنی، یک زنجیره مارپیچ بلند را تشکیل می دهد. همچنین، نیروهای جذب ضعیف‌تر بین مولکول‌ها، که کارشناسان آن را نیروهای واندروالس می‌نامند. مواد شیمیایی موجود در درمان های کراتینه مو، رشته های کراتینه را هدف قرار داده و شکل آنها را تغییر می دهد.

حتما مطالعه کنید: کراتینه مو چیست؟

در طول درمان کراتینه مو، یک محصول مبتنی بر کراتینه بر روی موها اعمال می‌شود و سپس از یک اتوی صاف برای محکم کردن موها استفاده می‌کند. بسته به ضخامت یا طول مو، از آنجایی که مواد شیمیایی در مو پخش می شوند، اتصال عرضی رشته های کراتینه را تغییر می دهند. ترکیبی از مواد شیمیایی، سشوار کشیدن و اتو کردن صاف، اتصال عرضی را تسریع می کند و موهای مجعد یا موج دار را صاف می کند.

مراقبت های بعد از کراتینه مو

پس از درمان کراتینه مو، فرد باید حداقل به مدت 2 روز از شستن موهای خود اجتناب کند. آنها همچنین باید از:

موهایشان را با مدل های تنگ بلند می کنند

استفاده از شامپوها و نرم کننده های خشن

قرار دادن موهای خود در معرض آب نمک یا آب کلردار

همچنین استفاده از شامپو و نرم کننده بدون سولفات برای کمک به طولانی شدن درمان مهم است. این محصولات بطور گسترده در فروشگاه های لوازم آرایشی، آنلاین و در آرایشگاه ها در دسترس هستند. افراد باید از شستن بیش از حد موهای خود اجتناب کنند، زیرا این کار می تواند درمان کراتینه را از بین ببرد. در عوض، سعی کنید موها را هر 3 تا 4 روز یکبار با آب ولرم بشویید و نه داغ. استفاده از یک نرم کننده ترک داخل نیز می تواند به محافظت از مو و حفظ رطوبت آن کمک کند.

هنگام سشوار کشیدن، برای جلوگیری از آسیب رساندن به مو، از دمای کمتری استفاده کنید و قبل از استفاده از هر ابزار حالت دهنده داغ، از یک محصول محافظ حرارت استفاده کنید. همچنین توصیه می شود حداقل تا 2 هفته پس از کراتینه درمانی از رنگ کردن مو خودداری کنید. این اجازه می دهد تا زمان درمان تنظیم شود و به جلوگیری از آسیب به مو کمک می کند. اثرات درمان های کراتینه مو می تواند 12 هفته یا بیشتر باقی بماند. با این حال، نتایج در نهایت محو خواهند شد و فرد برای حفظ موهای صاف و صاف باید درمان را تکرار کند.

فواید کراتینه مو

فواید کراتینه مو

فواید کراتینه مو

موهای شما براق تر خواهند شد

درمان‌های کراتینه مو، کوتیکول مو را صاف می‌کند و باعث می‌شود کمتر وز شود. علاوه بر این، بسیاری از مردم متوجه می شوند که این درمان به موها ظاهری طبیعی صاف و براق می دهد.

ماندگاری طولانی مدت

اگر فردی بطور مناسب از موهای خود مراقبت کند، از محصولات مناسب استفاده کند و آن را بطور مکرر شستشو ندهد، نتایج درمان می تواند تا چند ماه باقی بماند.

مو قابل کنترل تر می شود

افرادی که موهای وز یا ضخیم دارند ممکن است یک درمان کراتینه مو را انتخاب کنند زیرا می تواند به آنها کمک کند زمان حالت دادن را کاهش دهند و موهایشان را قابل کنترل تر کند. همچنین ممکن است افراد پس از درمان متوجه شوند که موهایشان سریعتر خشک می شود. این به نوبه خود می تواند قرار گرفتن در معرض گرما را کاهش دهد که می تواند سلامت مو را بهبود بخشد.

تقویت ساختار موها

کراتین یک پروتئین ساختاری است و بنابراین می تواند مو را تقویت کرده و شکستگی را کاهش دهد. برخی افراد می‌گویند که درمان‌ها به رشد سریع‌تر موهایشان کمک می‌کنند، زیرا انتهای آن‌ها شکافته یا شکسته نمی‌شوند.

عوارض کراتینه مو

در مورد درمان های کراتینه اختلاف نظر وجود دارد، زیرا در آنها از فرمالدئید یا سایر مواد شیمیایی که فرمالدئید آزاد می کنند استفاده می شود. فرمالدئید گازی بی رنگ و تند است که خاصیت سمی دارد. فرمالدئید در صورت استنشاق یا تماس با چشم یا پوست ممکن است اثرات مضری برای سلامتی داشته باشد. اثرات مضر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تحریک

سرفه کردن

خس خس سینه

حالت تهوع

استفراغ

سردرد

سرگیجه

عکس العمل های آلرژیتیک

درد قفسه سینه

همچنین لازم به ذکر است که افراد باردار نباید از کراتینه مو استفاده کنند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی همه چیز درباره کراتینه مو پرداختیم و گفتیم درمان‌های کراتینه مو، موها را صاف می‌کند و باعث می‌شود موها براق و بدون وز به نظر برسند و نتایج آن می تواند تا چند ماه باقی بماند با این حال، با وجود محبوبیت، درمان های کراتینه مو بدون خطر نیستند.به همین جهت ضروری است تا تحت نظر درمانگران و متخصصین مجرب انجام بگیرد تا بتوانید بهترین نتیجه از کراتینه مو را کسب نمایید. مشاورین ما در مرکز کراتینه مو لیلاشمسایی همراه شما هستند تا بهترین نتیجه را کسب بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *